۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۰۶

استاندار سمنان:

اعتبارات ملی برای استان سمنان بر اساس تردد زائران رضوی تخصیص یابد

اعتبارات ملی برای استان سمنان بر اساس تردد زائران رضوی تخصیص یابد

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه اعتبارات ملی برای استان بر اساس تردد زائران تخصیص یابد، گفت: این مهم، تمامی حوزه‌های فرهنگ، راه، گردشگری، آب و غیره را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری ضمن بیان اینکه اعتبارات تخصیصی کشوری به استان بر اساس جمعیت ۷۲۰ هزار نفری است، ابراز داشت: در استانی زندگی می‌کنیم که سالانه میزبان میلیون‌ها زائری که از این خطه عبور می‌کنند لذا معتقدیم باید شاخص اعتبارات تغییر یابد.

وی بابیان اینکه اعتبارات کشوری برای استان سمنان باید بر اساس تردد زائران تخصیص یابد، افزود: این موضوع در تمامی حوزه‌های فرهنگ، راه، گردشگری، آب و غیره صادق است تا بتوان بهترین خدمات را به هموطنان ارائه کرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه استان سمنان در مسیر حرم تا حرم قرارگرفته و متأسفانه سالانه شاهد تصادف هموطنان در این محور هستیم، ابراز داشت: خدمات بیمارستانی و درمانی نیز علاوه بر پوشش جمعیت خود استان باید برای زائران نیز منظور و این نیازمند اعتبارات بیشتر است.

هاشمی با بیان اینکه به سرانه تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت استان مطلوب است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حوادث جاده‌ای بیشتر برای مسافران اتفاق می‌افتد لذا وجود امکانات مناسب می‌تواند نقطه عطفی به ارائه خدمات مطلوب به زائران باشد که این موضوع در حوزه فرهنگ نیز صدق می‌کند.

وی بابیان اینکه عملیاتی شدن طرح‌های تصویبی در شورای فرهنگ عمومی باعث پیشرفت در هر زمینه می‌شود، افزود: در شورای فرهنگ عمومی می‌توان دغدغه و مطالبات مردمی را بررسی و با توجه به مشکل برای آن راه حل تعریف و دستگاه مذکور را مکلف به حل آن کرد.

کد خبر 5432238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha